kolmapäev, juuni 13, 2012

Täna oli faxi-päev

Kes mu tegemistega veidi rohkem kursis, teavad et regasin Frozen Kingdomi Apple Developeriks, muud moodi väga mänge ning rakendusi telefoni ei saagi (jah, teoorias saab mingit piraadipaska teha, aga esiteks ei viitsi 99% tavakasutajatest mööda foorumeid kolada ning oma telefoni retsida. Teiseks ei ole see lihtsalt lubatud).
Protsess ise on omajagu närvekulutav. Algus on lihtne, täidad online avalduse kuhu lähevad firma andmed ning märgid ära, mis tüüpi rakendusi teha plaanid (see loomulikult ei huvita kedagi, aga tõenäoliselt on statistikana hea) ja saadad ära. Nüüd läheb raskemaks, sest Apple inimesed vaatavad avalduse üle ning tahavad sult tõestusi, et selline firma eksisteerib. Selleks soovitakse täielikku äriregistri väljavõtet ning selle sertifitseeritud tõlget, mis tuleb neile faxida. Kuna mul faxi ei ole ning kogu firma asutamine käib Eestis digitaalselt, saatsin neile väljavõtte ning panin digiallkirja alla. See ei sobinud mitte, taheti ikka faxitud asju. Helistasin, et mul ei ole faxi ning tegelikult käib meil kõik ammu digitaalselt, et võrdlemisi mõttetu on digidokumente välja printida ning siis uuesti neile faxida. Pealegi on kõigil võimalik e-äriregistris päringuid teha ning firma tausta kontrollida. Öeldi, et mõtlevad ja et saadaks uuesti. Tegin nii. Paari päeva pärast helises telefon ning kuna ma just töötasin ja number tundus võrdlemisi veider, ei vaevunud ma vastama. Natuke hiljem tuli kiri Applest, et proovisid mulle helistada, aga ei saanud kätte ja kas ma helistaks tagasi. Tegin seda. Kuna taolisi Developeri avaldusi laekub võrdlemisi palju, siis ei tegele nendega üks inimene, vaid see kes parasjagu juhtub. Nii võttis telefoni üks väga tore naine, kes rääkis sama juttu, mis juba alguses - fax. Ma omakorda vastasin samaga - digi. Lubas oma ülemusega rääkida ning uurida. Tänasin ja jäin ootama. Nüüd läks aega peaaegu nädal kui sain uue kõne, et  viimaks on kõik korras ja võin jätkata, mis tähendab seda, et saan vajalikud programmid ning võimaluse rakendusi luua, neid app stores müüa ja sellelt ka midagi teenida. Tänasin ja hakkasin vaatama. Selgus, et Eestist ei saagi vastavat toimingut teostada ning pean täitma järjekordse vormi ja Ameerika Ühendriikidesse faxima. Seekord mingeid kõnesid või kirju ei järgnenud, sest nõuti pastakaga allkirja ning muid andmeid. Mis seal ikka. Täna käisin Eesti Postis, kes vastavat teenust pakub ning panime faxi teele. Muide, saatmine ning teenus maksid kokku 1 euro. Arvestades tänapäevaseid Eesti hindu on see mu arust üliodav, ootasin rohkem.
Tahaks tegelikult Applet tänada, sest nad on olnud äärmiselt abivalmid. Pealegi, meie tahame nende platvormile arendada, mitte vastupidi.

Jalgpallist ka. Praegu käivad Euroopa Meistrivõistlused. Katsun vähemalt ühe silmaga kõik mängud ära vaadata. Pöialt hoian Portugalile, kes küll esimese mängu kaotas, aga ehk veel koguvad. Mulle meeldib Ronaldo mäng, see ka peamine põhjus. Rohkem lemmikuid ei ole, pigem on võistkonnad, kes üldse ei meeldi ning teised, kes jätavad külmaks. Viimases grupis on igasugu Taanid, Kreekad ja teised, nn. võistkondlikult mängivad meeskonnad, mida on üliigav vaadata (isiklikult). Mul on tegelikult euroopa kossuga sama teema, osadele meeldib selline toppimine ja pusimine, ise eelistan rohkem ilu ning individuaalseid sooritusi.

Pole ilus kirjutada võiskondadest, mis mulle ei meeldi, aga võin öelda, et Venemaa EI OLE üks neist. Siiski peatuks Hollandil, mis on mulle alati eriti ebasümpaatne olnud. Üldiselt on jäänud mulje, et paljud fännavad Hollandilt põhjusel, et seal saab kivi suitsetada ning kuskil kvartalis salaja mkhmkhh, peenemate preilidega olla ja kui nüüd see ära võtta, jääb üks Belgia-Luxemburg. Kui palju me neist kahest riigist teame ja mis sel jalgpalliga pistmist?

Kommentaare ei ole: