neljapäev, veebruar 05, 2009

Otsingumootorite uued tuuled

Üks suundi on kindlasti graafilisem vaade, näiteks viewzi.com või searchme.com. Tundub, et usku sellesse jagub, sest näiteks viimase rahastamist suurendati just 31 miljoni dollariga. Raamatute otsimiseks on loodud zoomii.com või Amazoni enda windowshop.com/, kus küll midagi otsida ei saa, aga browsida omajagu:)
Ameerikas elades on väga mugav picclick.com, sisestades otsitava sõna, hinna ja oma indexi, otsib see läbi Amazoni ja eBay ning kuvab vastused graafilisel kujul. Kui eelnevalt nimetatud asjad on rohkem nišitooted, mis suure tõenäosusega globaalset edu ei saavuta, siis Google uued suunad mõjutavad tervet interneti-maailma. Praeguse "Odavad + Puhkused" asemel peaks tulevikus saama otsida näiteks: "soovin puhata soojal maal, näiteks hawail või aafrikas, mul on selleks kulutada 15000 krooni ja sooviksin seda teha jaanuaris" ja otsingumootor kuvab reaalsed pakkumised hinda ning kasutaja soove arvestades.
Google teiseks suureks märksõnaks on lokaalsus. Arvestades inimese asukohta, annab otsingumootor talle ka vastavad tulemused. On ju tore võõras linnas olles otsida söögikohti, ning otsingumootor kuvab sulle esmalt kõige lähemal olevad. Siit edasi saavad tulemused minna veel personaalsemaks, kellajast kuni inimese toitumiseelistusteni välja.
Heliotsingud toimuvad tegelikult juba praegu, näiteks shazam.com, kus mobiiltelefoni muusikat lastes saab kasutaja lühikese aja pärast sõnumi loo nime ja esitajaga. tineye.com lubab otsida, kas otsitavat pilti veebis leidub - hea vahend leida pildivargaid, kes su tööd enda heaks kasutavad.
Videootsingute puhul peaks saama võimalikuks otsimine märksõnade järgi. Näiteks otsin Prodigy videot, mis sisaldab palmipuid või videosid lihtsalt muusikainstrumentide järgi - võimalused on tegelikult piiritud.
Suurlinnades töötavad juba praegu ummikuid fikseerivad kaamerad, mis info vastavatele veebilehtedele saadavad. Google näeb siin head võimalust, kuidas see informatsioon reaalajas Google Mapsiga siduda, et otsingutulemustega kaasneks ka informatsioon. Näiteks otsib kasutaja söögikohti. Kaugemale jäävate juures on sinna jõudmise seletus ja hoiatused, millisel teel on ummik ja kas peaks valima mõne teise marsuudi.
On mida oodata!

Kommentaare ei ole: